Lépj kapcsolatba velem!

Feliratkozás

Gondolatok

Van még lejjebb

Van egy márka, ami mellett nem tudok elmenni szó nélkül. A blog meg épp alkalmas felület ehhez.

[alert type=red ]FIGYELEM!
A cikk alapvetően NEM általánosít. A kifakadásom alanyaiként emlegetett emberszabásúak bizonyítottan rászolgáltak az itt leírt véleményemre.[/alert]

Nem nevezem nevén, mert egyrészt minden olvasómról képes vagyok feltételezni, hogy rájön magától, ha mesélni kezdek róla, másrészt a cikk második felében úgyis kiderül majd a példákon keresztül. Ha nagy vonalakban jellemezni szeretném, talán nem tévedek nagyot, ha azt mondom, olyan „ő”, mint egy hisztis színésznő, divatmodell, vagy popsztár.

Egyrészt nem hajlandó tudomásul venni, hogy nem feltétlen ő a csúcsok csúcsa a szakmában, különösen ha a gázsi/érte végzett teljesítményét nézzük. Másrészt nem különösebben hatja meg az sem, ha elég megoszló a róla szóló világkritika.

Miért?

Mert tudatában van annak, hogy mindig lesznek olyan elvakult követői, akik alig várják, hogy újra és újra lenyűgözze őket egy prémium ereklyével, amivel hülyére veheti őket. Hopp, ez így talán mégsem volt szép és ha időközben magadra ismertél, mert már érzed, hogy Te is a táborába tartozol, akkor bocs, de őszintén ezt gondolom.

Sőt, pontosítok. Az számomra egy cseppet sem kételyes, hogy ténylegesen hülyének nézi a márkahű vásárlóit, de a szomorú tény az, hogy emberek milliói mosolyogva asszisztálnak neki ehhez és egy percig sem haboznak kemény összegekkel szponzorálni a saját átverésüket.
A pontosításhoz persze hozzá tartozik, hogy a hülyének nézés igen sok esetben teljesen megalapozott. Ha még feszíthetem egy kicsit a húrt, számomra ez a márka a telefonok BMW-je (most segítettem egy kicsit).
Nem állítom, hogy minden tulajdonos olyan, mint amilyennek a közvélemény tartja őket, de kb. 90%-ban magába vonzza a földlakók pénz/értelem fordítottan arányos képviselőit. Szóval még egyszer mondom, ha Te is a „márka-klubban” vagy, az ilyen IQ-betyár tagoknak köszönheted, ha ismeretlenül Téged is megbélyegeznek.

Mégis, hogy jövök én ahhoz, hogy kétségbe vonjam az emberek egy tekintélyes rétegének értelmi képességeit?

Hidd el, nem alaptalanul teszem. Nem kell őket provokálni, nem kell kétes feltételezésekbe bocsátkozni, ezek az emberek önként és dalolva bizonygatják a nagyvilág számára, hogy mennyire sügérek. Ráadásul teszik ezt hol büszkén, hol értetlen tekintettel, mert számukra felfoghatatlan, hogy a rajtuk kívül álló emberiség miért nézi őket szánakozó tekintettel.

Ime néhány gyöngyszem a „király” alattvalóinak cselekedeteiből:

Operációs rendszer, ami vízállóvá teszi a telefont

Ez volt számomra az első olyan igazi, nagy horderejű hoax, amihez egyből úgy álltam hozzá, hogy na ez már túlzás, nincs olyan ember, aki ezt benyeli.

 

Tévedtem. Egy 4chan nevű trollkodó fórumról simán világot bejáró útjára indult ez a kép és a szervizeseket is zavarba ejtő mennyiségű telefon tulajdonos kereste meg azzal, hogy most akkor mi van? Pedig ő feltelepítette az iOS7-et és mégis beázott a telefonja. Vagy épp ő maga tette a kádba, hogy biztosra menjen, mert neki bizonyíték kell, nem ígéret. Szerinted bevált?

A kérdésre, hogy miért dőltek be, természetesen megvoltak a legfőbb magyarázatok:

Meggyőző volt a hirdetés design-ja. A grafikus ügyesen másolta a telefongyártó cég grafikai stílusát és innentől kezdve ez maga volt a kőbe vésett ígéret.
Mondjuk, hogy ezt a megjelenést mióta lehet már hamisítatlan, eredeti grafikai stílusnak venni… Mindegy. A fanoknak az.

A cikk hihető (?) magyarázatot adott: az új oprendszer egyik funkciója, hogy a telefon vizet érzékelve azonnal áramtalanítja magát, mintegy önvédelmi rutinként.
Hiába érzed most úgy, hogy ez még elektroműszerészi diploma nélkül is hülyeség, sokaknak nem volt az. A Twitter és a Facebook is tele volt a méltatlankodó telefontulajdonosok írásaival. Volt, aki a pórul járás után SEM jött rá, hogy egy vicces kép verte át és már a készülékgyártót szidta, mert csőbe húzta az új rendszerprogrammal.

A haverom ajánlotta.
Valószínűleg nem jó körökben haverkodott.

DIY jack csatlakozó

Mint ismeretes, az új telefon modellekből kihagyták a jack fülhallgató kimenetet. A cég ezt nemes egyszerűséggel bátorságnak nevezte, rajtuk kívül pedig szinte mindenki más ócska húzásnak, hiszen a helyére gyakorlatilag a nagy semmi került érdemlegesen és most vagy átalakítóval használhatják a kedvenc fejhallgatójukat, vagy vehetnek újat. Megtehették, mert a rajongók ezt is simán benyelik. A telefon árához képest pedig már nem is olyan drága egy újgenerációs füles, különösen, ha majd azért sem a trendi tini fog megdolgozni.

Aztán jött a kegyelemdöfés: hulljon hát a férgese. TechRax, egy YouTuber, aki telefonok strapabíróságát teszteli különösen kegyetlen módszerekkel, poénból feltöltött videón satuba fogta a telefont, és fúrógéppel esett neki, hogy lyukat készítsen oda, ahol a csatlakozónak lennie kellene. Tette mindezt a manapság is divatos DIY (csináld magad) stílusban. Sok ilyen tényleg hasznos segítség van a neten. Ez nem volt az.

Természetesen ismét robbant a közösségi média. A szokásos Facebook, Twitter, fórumok, telefon forgalmazói honlapok és szervizek áradtak el a rengeteg siránkozástól:

Pontosan úgy csinálta, mint a videóban, mégsem működik!
Nahát, ez egy újabb X-akta.

Igyekezett úgy csinálni mindent, de nem sikerült. Mit ronthatott el?
Az életét. A szülei meg azt, hogy egy krumplit neveltek belőle ember helyett…

Ki fogja neki megfizetni az átverés miatti kárt / hogy mondja majd el otthon, hogy mi történt a kikönyörgött telefonjával?

Oké, rendben, mondhatnánk, hogy ez még mindig nem bizonyíték arra, hogy gyanúsan egy csoportban tömörülnek a gazdag és buta emberek. Mondhatnánk, de folytatom a példák sorát:

Az imádott márka a leges-legmindenebb

Jó pár éve, amikor még a 4-es telefon modellt váltotta az 5-ös, Jimmy Kimmel, egy amerikai talkshow műsor vezetője kísérletezgetett. Be akarta mutatni, mennyire elvakultan bután ugranak a márka-rajongók a mindig újabb csecsebecsére. Hollywood utcáin állítottak meg embereket és kérték, hogy az ott kipróbálható vadonatúj 5-ös készülékről mondjanak véleményt.

Mindenki agyba-főbe dicsérte az új csodát, különösen a 4s tulajdonosok voltak elragadtatva attól, mennyivel szebb a képernyő képe, gyorsabb a kezelhetősége és úgy általában minden mennyivel leg-leg-legebb, mint az előző modell.

Egyetlen apró pici probléma volt ezzel csupán. A kipróbálható telefon az addig is ismert 4s készülék volt. Semmi módosítás, csak úgy a maga természetességében. Mégis alapos „hozzáértő megszakértés” után többektől is kiderült, hogy a 4s sokkal jobb, mint a 4s.
Ha ők mondják és úgy van, akkor valószínű…

Mit tesz egy ilyen remek vicc után egy igazi zseni?

Igen, jól gondolod: megismétli. Jimmy nemrég vette a bátorságot és újból nekifutott, ezúttal még trükkösebben.

Gyanútlan gyümölcsös telefonosoknak ajánlották fel, hogy ha oda adják a „régi” 6-os készüléküket, most ajándékba kapnak egy 7-est, méghozzá a telefonjuk tartalmának átmásolásával együtt. A meglepett „nyertesek” annak rendje, s módja szerint a kütyüt odaadták, és a visszakapott 7-es verzióról pedig áradoztak, hiszen az szebb, jobb, könnyebb, gyorsabb, bla, bla, bla…

A videót megtekintve azt hiszem minden különösebb angoltudás nélkül is kiderül, hogy valójában mi történt: szépen megtörölgették a páciens telefonjának képernyőjét és kapott egy új tokot, amitől csodák csodájára 7-es lett és egyben mérföldekkel pazarabb, mint az előző sajátja.

Bírod még? Akkor jöjjön a végső csapás:

Az egyik legprémiumabb könyv a világon

A „Cég” legfrissebb dobása egy könyv. Nem, nem kütyü, nem eBook-olvasó, hanem az az igazi, lapozgatni való klasszikus. Íme:


Hogy mitől olyan különleges ez? Attól, hogy ez is a jól bevált magával ragadó marketingjük hullámán érkezett, ezért ennek megfelelően:

Különleges lenvászon borítású, aminek kifejlesztésébe állítólag éveket áldoztak.

Gyakorlatilag egy technológiai és termék-design evolúciós képeskönyv.
Valóban minőségi papíron, minőségi fényképekkel, amiken nyomon követhetjük követhetnénk a termékeik megjelenésbeli fejlődését az első találmányoktól a jelenlegi legfrissebbekig.

Kétféle méretben is megvásárolható.
De hogy minek??? Más magyarázatot nem tudok, mint hogy ezzel is a telefonjaik normál és Plus modelles kiadásaira akartak utalni, amolyan trendi módon.

Iszonyatosan drága! De tényleg.
Most nem azért mondom, mert olyan smucig lennék, de ennyi pénzért más gyártónál egy igen klassz telefont kapsz, kb. azzal a tudással, mint az övék.
Részletesebben:
25×30 cm-es ára: 199$ (kb. 58.000 Ft)
33×41 cm-es ára: 299$ (kb. 87.000 Ft)

Besenyő Pista bácsi szavaival élve: Nooormális? Náluk igen.
És miért? Mert úgyis találnak rá elég madarat, aki ennyiért tényleg megvesz egy képeskönyvet.

Egyelőre ennyi. Én eddig bírtam. Tudom, gyakorlatilag semmi közöm hozzá, mert mindenki azt csinál a pénzével, amit akar. És különben is, ez is csak egy prémium márka, és annyi más hasonló van még a piacon. Nem vitatom és akinek van elég felesleges zsetonja ezzel divatozni, tegye nyugodt szívvel!

Viszont valahol mégsem hagy nyugodni az a tudat, hogy bár most egyetlen márka elvakult követőiről írtam, ez a jelenség sokkal tovább mutat a pusztán csak minőségi informatikai eszköz birtokláson.
Ez a fajta marketing és a tény, hogy mennyire mágnesként vonzza a gondolkodást megspóroló embereket, valahol mégiscsak azt mutatja sajnos, hogy:

A tudatlanság minden eddiginél divatosabb
és a hülyeségnek van létjogosultsága,
ha elegen állnak be érte a sorba.

FELIRATKOZÁS A BLOGRA

E-mailben kaphatsz értesítést az újonnan megjelenő cikkekről.

Következő cikk:

Azért mégsem mindenki

Ezt se hagyd ki:

Múlt nélküli emberek

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

A király visszatért

Ajánlók

Ugye megmondtam

Gondolatok

Zsebben is elfér

Backstage

Keresem az utam

Backstage

FELIRATKOZÁS A BLOGRA

E-mailben kaphatsz értesítést az újonnan megjelenő cikkekről.

Szabista! Blogazin ® A blogon szereplő tartalmak más helyeken történő publikálása csak az oldal, mint forrás megjelölésével engedélyezettek.

Kapcsolat
FELIRATKOZÁS A BLOGRA

E-mailben kaphatsz értesítést az újonnan megjelenő cikkekről.